PENGENALAN
eSPEKS adalah sistem aplikasi yang dibangunkan oleh Jabatan Akauntan Negara Malaysia bagi membantu Perbendaharaan Negeri membolehkan pengguna mengakses maklumat status pembayaran, slip gaji dan laporan penyata tahunan melalui Internet. eSPEKS mengandungi 3 subsistem iaitu eMaklum, ePayslip dan eEC. Kelebihannya, kesemua modul di dalam eSPEKS boleh diakses melalui satu skrin Login. Tambahan pula kakitangan boleh melihat laporan dan mencetak penyata gaji sendiri pada bila-bila masa.
eMaklum : Pertanyaan bayaran
Kakitangan boleh membuat carian status bayaran dalam suatu tempoh
yang dikehendaki.
ePayslip : Carian penyata gaji
Kakitangan boleh mencetak sendiri penyata gaji mengikut carian bulan
yang dikehendaki.
eEC : Carian penyata pendapatan tahunan
Kakitangan boleh melihat laporan penyata pendapatan mengikut tahun
yang dikehendaki dan mencetaknya.
Kemaskini pada 2019-01-11 10:09:19 daripada Administrator